en-Mobilní revoluce nebo evoluce?

07/03/2017

Vývoj je dnes tak rychlý, že přeskočil trh. Mnozí marketéři z generace X zapomněli, že generace Y a Z umí s chytrými telefony lépe než oni a najednou těm vousatým odborníkům ujíždí vlak.

Mobilní aplikace je dnes jeden z nejzásadnějších marketinkových nástrojů.

PROČ?

Jakmile se dostane vaše firma do nejosobnější věci dnešní doby zákazníka, máte napůl vyhráno. PROČ? Protože zákazník nebude mít dalších 100 vašich konkurentů. Je to podobné, jako kdyby objevil vaši webovou stránku a už nechodil na konkurenční.

Dnes v obchodě nerozhoduje ani tak cena nebo kvalita, to se považuje již za automatické, ale rozhoduje VZTAH. Můžete se předhánět ve snižování marží nebo zdokonalování kvality, ale to hlavní, co zákazník dnes očekává je PÉČE.

A pro budování vztahu je aplikace optimální nástroj.

PROČ?

Aplikace je velmi osobní nástroj. Stačí se podívat, jak si lidi své mobily dobíjejí, zkrášlují, jsou s ním stále. A právě díky tzv. push notifikacím, tedy krátkým zprávám, které se zákazníkovi objeví na displeji telefonu, se buduje postupně vztah s firmou, která se do kapsy klientovi dostala. Jedná se o spojení výhod SMS a e-mailu.

Mobilní aplikace nahradí webové stránky a Facebook.

NE, nenahradí. Stejně jako nedošlo ke zrušení papírových knih a tiskovin, ani tady se nemusíme bát nějaké aplikační revoluce.

Mobilní aplikace se stane pro většinu firem dalším důležitým informačním a prodejním kanálem, který nevytlačí Facebook nebo web, ale výrazně rozšíří možnosti.

Nejedná se tedy o mobilní revoluci, ale evoluci.