en-Jak využít mobilní reklamu ve svůj prospěch?

03/03/2017


Ráno jedete autobusem nebo metrem, podíváte se kolem sebe a a co vidíte?

Pokud si někdo s někým nepovídá, tak uvidíte, že polovina lidí se dívá do tabletu nebo telefonu.

Jestě před 5 lety si četli obsah, který jim naservíroval denní tisk, a dnes si obsah sestavují sami. Lidé používají chytré telefony a tablety nejen k prohlížení zpravodajství a stránek, ale rovnou přes ně nakupují, resp. nakupují přes mobilní aplikace, protože je to pohodlnější. Pokrytí v metru mimo stanice zatím není, i když to politici slibovali, a tak vidíte horečnou aktivitu na mobilech ve stanicích a takové pomalejší proklikávání starých zpráv nebo studování načteného obsahu mimo ně. Případně použití jako čtečky, ale klasickou knihu už málo kdy a rozhodně ne u mladých. V Japonsku internet samozřejmě v metru funguje všude, takže se spolu nebaví nikdo, kromě speciálních vozů určených pro povídání (ano opravdu je tam mají).

Celosvětová statistika uvádí, že v roce 2013 proběhlo prostřednictvím mobilních zařízení celých 17 % nákupů, v roce 2014 to překonalo již 20 %, v roce 2015 již 24% a rok 2016 pokořil 30% hranici. V ČR je růst ještě o procento rychlejší, což potvrzují i dotazníkové výzkumy APEK.

Češi prostě své mobily milují. Pokud bychom se podívali na další data, tak rok 2016 byl jestě v něčem rekordní. Podíl přístupů na Internet byl z mobilních telefonů a tabletů 54 % a že stolních počítačů 46 %. Jak jsou vaše stránky dobře viditelné na mobilu? Jak je vaše aplikace kompaktibilní se stránkami?

A jak na tom byly sociální sítě? Tak například Instagram má 97 % přístupů přes mobilní zařízení, facebook 86 % a YouTube 77 %. Paradoxem je, že marketéři opět zaspali dobu a zadávají reklamu tam, kde se na ní už nikdo nedívá. Takže většina marketinkových rozpočtů končí v billboardech, TV reklamě nebo tiskovinách. A v tomto jsou země jako ČR, Rumunsko, Maďarsko, Albánie hodně za světem a to díky tomu, že úspěšnost billboardu, tiskovin atp. se nedá přesně změřit a tím je prostor pro tzv. zpětné provize (úplatek) pro zadavatele, včetně politických stran, které tak refinancují a čistí peníze. Není divu, že máme zaplevelenou zemi venkovní reklamou.

Naopak pozitivní trend je ve vývoji mobilních aplikaci, protože počet českých mobilních aplikací roste stejným tempem, jako přístupů na internet z mobilních zařízení. Tady je to však způsobeno přímým tlakem zákazníků na firmy, protože jen málo který web se dá dobře číst v mobilu.

Chcete vidět konkrétní kroky, jak můžete využít mobilního trendu pro váš byznys?

Napište nám na info@redirector.cz nebo volejte 725 256 699